понеділок, 31 січня 2022 р.

ПАМ′ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

Формування творчої людини засобами художньої літератури насамперед передбачає: - систематичне розв'язування на уроці різноманітних творчих завдань; - урахування вікових особливостей учнів; - залучення до роботи на уроці всіх учнів; - відштовхування в постановці творчих проблем від тексту; - використання різних засобів, підходів до учня; - проблемний підхід до вивчення творів. Урок повинен дати імпульс внутрішній роботі думки учнів, підготувати до діалогу з письменником, викликати колективне художнє переживання і обмін естетичними емоціями. Як досягнути цього? До методів і способів стимулювання творчої активності можна віднести такі: - створення сприятливої атмосфери спілкування; - - забезпечення привабливого творчого характеру діяльності; - чітке визначення мети і кінцевих результатів роботи, способів її оцінювання; - спонукання до генерування оригінальних ідей; - залучення учнів у процес планування мети і поточних завдань творчого об'єднання; - повага, довіра, визнання й подяка за досягнуті результати; - надання права самостійно приймати рішення; - практична спрямованість навчання; - моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем тощо. Щоб стимулювати творчу активність школярів, можна використовувати такі методи і прийоми : - розвиток творчого інтересу, -створення ситуацій емоційного переживання, -створення ситуації успіху, -метод відкриття, - створення ситуації вибору, - самостійна дослідницька робота. Види творчо-розвивальних технологій: - технологія навчального дослідження; - ігрова технологія - проектна технологія – технологія «мозкового штурму»; - технологія «мікрофон» - технологія виконання евристичних завдань; - технологія розв'язування дослідницьких проблем. Творчість - це спосіб самовираження, саморегуляції людини. Здатність творити можна розвинути, використовуючи такі прийоми та форми роботи( наприклад, у 5-6 класах): уроки - рольові ігри, уроки – мандрівки, уроки - театралізації; інтерактивні методики (захист проекту групою чи поодинці, де учням можна запропонувати різні завдання: створення кросвордів, ребусів, літературної реклами , літературної вікторини, літературних задач за змістом твору тощо ) Використання ігрових технологій на уроці розвиває здатність нестандартно мислити, обирати оптимальний варіант з – поміж декількох можливих – і, як наслідок, набувати нових знань за допомогою вже наявного інформаційного бага

Немає коментарів: