понеділок, 31 січня 2022 р.
ПАМ′ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
Формування творчої людини засобами
художньої літератури насамперед передбачає:
- систематичне розв'язування на уроці різноманітних творчих завдань;
- урахування вікових особливостей учнів;
- залучення до роботи на уроці всіх учнів;
- відштовхування в постановці творчих проблем від тексту;
- використання різних засобів, підходів до учня;
- проблемний підхід до вивчення творів.
Урок повинен дати імпульс внутрішній роботі думки учнів, підготувати до діалогу з письменником, викликати колективне художнє переживання і обмін естетичними емоціями. Як досягнути цього?
До методів і способів стимулювання творчої активності можна віднести такі:
- створення сприятливої атмосфери спілкування;
- - забезпечення привабливого творчого характеру діяльності;
- чітке визначення мети і кінцевих результатів роботи, способів її оцінювання;
- спонукання до генерування оригінальних ідей;
- залучення учнів у процес планування мети і поточних завдань творчого об'єднання;
- повага, довіра, визнання й подяка за досягнуті результати;
- надання права самостійно приймати рішення;
- практична спрямованість навчання;
- моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем тощо.
Щоб стимулювати творчу активність школярів, можна використовувати такі методи і прийоми :
- розвиток творчого інтересу,
-створення ситуацій емоційного переживання,
-створення ситуації успіху,
-метод відкриття,
- створення ситуації вибору,
- самостійна дослідницька робота.
Види творчо-розвивальних технологій:
- технологія навчального дослідження;
- ігрова технологія
- проектна технологія
– технологія «мозкового штурму»;
- технологія «мікрофон»
- технологія виконання евристичних завдань;
- технологія розв'язування дослідницьких проблем.
Творчість - це спосіб самовираження, саморегуляції людини.
Здатність творити можна розвинути, використовуючи такі прийоми та форми роботи( наприклад, у 5-6 класах):
уроки - рольові ігри,
уроки – мандрівки,
уроки - театралізації;
інтерактивні методики (захист проекту групою чи поодинці, де учням можна запропонувати різні завдання: створення кросвордів, ребусів, літературної реклами , літературної вікторини, літературних задач за змістом твору тощо )
Використання ігрових технологій на уроці розвиває здатність нестандартно мислити, обирати оптимальний варіант з – поміж декількох можливих – і, як наслідок, набувати нових знань за допомогою вже наявного інформаційного бага
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар